Długopis

Autorzy Maks Cieślak
Gatunek Obiekt
Edycja Survival 15

Obiekt-rzeźba łączy kształt słynnego pomnika otwartej dłoni z Chandigarh Le Corbusiera i jest jednocześnie wystylizowany na widły. Widły, czyli atrybut klasy społecznej będącej zapleczem awangardy i którą w swoich utopiach chcieli zbawić moderniści. Widły są też symbolem bezwzględności i fanatyzmu, co w tym przypadku ma odzwierciedlać nastrój, w jakim artyści pierwszych dekad XX wieku próbowali budować nowy świat.

Z drugiej strony praca została pomyślana jako estetyczny przedmiot: proporcjonalny, racjonalnie wkomponowany w pomieszczenie, emaliowany i lakierowany czystymi i mocnymi kolorami, kontrastującymi z podniszczonym wnętrzem klatki schodowej Audytorium.

 

fot. Małgorzata Kujda

Nasz serwis korzysta z cookies w celu analizy odwiedzin.
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności