Bez tytułu
Twórczość Janusza Łukowicza można za Agatą Saraczyńską z wrocławskiej Gazety Wyborczej określić jako gest profanacji sacrum i, jednocześnie, sakralizacji profanum. W pracy zrealizowanej dla SURVIVALU 8 artysta obudował zastane fragmenty zniszczonej i prawdopodobnie nieczynnej instalacji elektrycznej Schronu styropianowym zdobieniem, używanym do imitowania sztukaterii we współczesnych, „stylizowanych” wnętrzach. Ingerencja ta przybrała charakter ramy okalającej mało atrakcyjny i niepotrzebny element wnętrza. Nadała tym samym wartość temu, co pozornie zbędne i zadała pytanie, pojawiające się często w kolejnych edycjach SURVIVALU, o charakter przyszłej rewitalizacji miejsc i budynków. Akcentując sens i znaczenie śladów przeszłości, korespondowała z innymi pracami prezentowanymi w Schronie Strzegomskim, szczególnie z realizacjami „Living Treasures” i „Aftershock” Andrew Binkley’a.
fot. Katarzyna Kondratczyk