Grosrosenloop 192 kbit/s
[okolice klubu „Mleczarnia”]
Bazą dźwiękową dla projektu była ekspresja języka niemieckiego, często mylnie interpretowana ze względu na intonację i tendencyjne skojarzenia. Jednocześnie w mieście, w którym był to kiedyś język powszechnie wypełniający przestrzeń dźwiękową, jego brzmienie tworzy szczególny kontekst. Dźwięki powstały głównie z okrzyków niemieckich kibiców po wygranym z Polską meczu piłkarskim podczas Euro 2008. Sam tytuł pracy – odwołujący się do przeszłości jedynie za pomocą znaczącego brzmienia – sugeruje wydobywanie minionego we fragmentach, dźwiękach uruchamiających ciąg różnorodnych skojarzeń i emocji. Podczas otwarcia festiwalu artystka na żywo miksowała dźwięki i kierowała częstotliwością ich wysyłania w obrębie jednej określonej przestrzeni podwórka. Dodatkową, analogową warstwę dźwiękową w czasie realnym stanowiła pozytywka z melodią „Lili Marleen”. Każdy kolejny wycinek muzyczny (dzwonek polifoniczny) różnił się od poprzedniego, który użytkownicy – widzowie – mogli zachować, przesłać dalej, zapisać jako wirtualną wlepkę.
> Kaja Pawełek
*interaktywny projekt wykorzystujący Bluetooth – technologię telefonii komórkowej [komunikat wysyłany jako dźwięk – dzwonek polifoniczny]