Kompozycja pozioma nieograniczona / strumień światła
„Kompozycja pozioma nieograniczona/strumień światła” tej samej artystki czerpała z dorobku polskiej sztuki konceptualnej, odnosząc się wprost do koncepcji Henryka Stażewskiego „Dziewięć promieni światła na niebie”. Promienie światła, których źródła miały zostać umieszczone w okrągłych otworach elewacji Schronu, powinny, w zamierzeniu artystki, wybiegać z budynku w nieskończoność. Ta szczególna kompozycja, gdyby została zrealizowana, mogłaby znacząco odciążyć architektoniczny monolit i przekształcić go w swoiste centrum uwagi mieszkańców okolicy, przechodniów i przyjezdnych (co szczególnie istotne ze względu na jego nową funkcję muzeum sztuki współczesnej – a więc ważnego ośrodka kulturalnego). Całe założenie stanowiłoby też ciekawe nawiązanie do słynnej konceptualnej pracy Zbigniewa Gostomskiego „Zaczyna się we Wrocławiu”.
fot. Justyna Fedec