Bez tytułu (mech)

Instalacja Agnieszki Brandys i Mai Kleszyńskiej została nadbudowana na zastanych na terenie parku i przypominających lapidarium kamiennych formach. Głazy, umiejscowione na porośniętym bujną trawą wzniesieniu, zainspirowały artystki do stworzenia w ich strukturze subtelnej interwencji: imitującego mech wypełnienia. W zakamarkach kamiennych szczelin zaszczepiona została delikatna, miękka i ciepła materia. Spreparowana z różnych gatunków nici imitacja porostów dała iluzjonistyczny efekt, nie zaburzając harmonii miejsca, ale perfekcyjnie się w nie wpisując.
Krótko po zakończeniu 11. edycji Przeglądu Sztuki Survival wrocławski artysta Tomasz Tomaszewski zgłosił zastrzeżenia do opisywanej pracy. Nacięcia na kamiennych głazach okazały się częścią nieoznakowanej przez rzeźbiarza instalacji, wykonanej kilka lat temu. Tym samym praca Agnieszki Brandys i Mai Kleszyńskiej, będąca w pierwotnym zamierzeniu rodzajem ornamentu, nieoczekiwanie odsłoniła złożoność wszelkich działań w przestrzeni publicznej, ukazując ich nierzadko konfliktowy charakter i nieuniknione, rozciągnięte w czasie, nawarstwianie się idei.

> Anna Kołodziejczyk

 

fot. Peter Kreibich

Nasz serwis korzysta z cookies w celu analizy odwiedzin.
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności