Wielka Polska Prowizoryczna, 2021

Autorzy Małgorzata Mycek
Gatunek Malarstwo
Edycja Survival 19

Opowiedziana historia bazuje na moim osobistym doświadczeniu życia w społeczności wiejskiej. Research opieram na rozmowach z mieszkańcami i lokalnych legendach. Czasem odnoszę się do swoich wspomnień, które pod wpływem czasu się zniekształciły i nabrały nowych znaczeń. W systemie opartym na nierównościach, gdzie nie wszystko jest dla każdego dostępne, kultura wernakularna, czyli skoncentrowana na lokalności i rodzimości, może być odpowiedzią na poczucie wyobcowania oraz próbą dostosowania się do świata, o którym nie mamy wystarczającej wiedzy. Ta praca to wynik rozważań nad tym, jak potrzeba staje się matką wynalazku. Dokumentuje elementy składające się na krajobraz Polski, który w ponad 93% stanowią tereny wiejskie. Nawiązując do niekonwencjonalnych rozwiązań jako podłoże malarskie wykorzystuję materiał pierwotnie przeznaczony do produkcji banerów reklamowych. Przejmując ten obiekt, używam go niezgodnie z jego przeznaczeniem, tak samo jak w niejednym domu w opakowaniu po lodach zamraża się koperek. Z kolei materiały podobne do banerów często można znaleźć w odmętach wiejskich gospodarstw, gdzie są wykorzystywane w pragmatycznym duchu, do organizacji i porządkowania przestrzeni.

Nasz serwis korzysta z cookies w celu analizy odwiedzin.
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności