Projekt reklamy świetlnej, 2021
…najlepszymi utopiami są te, które ponoszą najdotkliwszą klęskę.
– Fredric Jameson, Archeologie przyszłości
Praca nawiązuje kształtem do reklam kasetonowych, a ściślej do często spotykanych pozostałości po nich: szkieletów, które przypominają abstrakcyjne rzeźby, zachowując jednocześnie ślad dawnej użytkowości. Dynamiczne kształty pozbawione pierwotnej funkcji stają się przypomnieniem porażki, dowodem na chwiejność i niepewność każdej ludzkiej działalności. Im większą obietnicę niosą ze sobą reklama lub szyld, tym dotkliwsze przynoszą rozczarowanie, kiedy zostanie po nich tylko szkielet. Rozchodzące się kształty mogą przywodzić na myśl promienie lub liście. Otwarte pozostaje pytanie o to, czym był ten znak pierwotnie, jaka była jego funkcja? Brak konkretnych danych oprócz śladu/zarysu drażni i prowokuje do kompulsywnego szukania sensu, dopasowania jakiegoś widzianego wcześniej logo lub piktogramu. Poprzez zawartą w nim niespełnioną obietnicę sukcesu, blasku, euforii, dynamiki Projekt reklamy świetlnej współbrzmi z hasłem przewodnim XIX edycji SURVIVALU: Nigdzie stąd nie pojedziecie, jednocześnie symbolicznie i estetycznie scalając się z tkanką i historią przestrzeni pofabrycznych.