Mnie to nie cieszy
- obiekt, 2023
To, co oferuje się osobom wychowywanym na kobiety jako ich przyszłe życie, jest jego atrapą. Rezygnacja z podmiotowości, przyjemności, szacunku, satysfakcji, poczucia własnej wartości. W patriarchalnych fantazjach kobietę pozbawia się wszystkiego, co jest najbardziej krzepiącą substancją życia.
Obiekt jest przedmiotem codziennego użytku znalezionym przez artystkę w sklepie wielobranżowym w jej rodzinnej miejscowości. Szczotka leżała pośród różnych tanich produktów, przystrojona w papierową sexy sukienkę – jej opakowanie. Miała zalotny uśmiech wskazujący na radość, jaką będzie czerpać ze zmywania garów lub czyszczenia zlewu. Artystka kupiła szczotkę, zmazała jej z twarzy uśmiech i naśladując pierwotny nadruk, uczyniła z niej autoportret siebie samej uwięzionej w opresji patriarchalnych powinności. Sylwetki kobiet często używane są w reklamach w przedmiotowy, zseksualizowany sposób. Najczęściej tworzą je heteroseksualni cis mężczyźni, by zwrócić uwagę innych heteroseksualnych cis mężczyzn. Także część kobiet pracujących w branży projektowej i reklamowej opiera swoje realizacje na seksistowskich stereotypach. Wynika to z ich tradycyjnego wychowania do funkcjonowania w patriarchalnej rzeczywistości, w której walczy się przede wszystkim o uwagę mężczyzn. Zdjęcie szczotki zostało także przedrukowane na baner wiszący od strony ulicy Legnickiej. Banery są krzykliwymi elementami miejskiego krajobrazu. Tu natomiast napięcie stanowi brak możliwości zabrania głosu przez postać na zdjęciu. Frustracja jest więc jak zwykle niema.