Pośpiech
Z niedbale rzuconej na umywalkę eleganckiej torebki, pośród dziesiątek blistrów i fiolek różnorakich leków, wysypują się szminka, puder, klucze i telefon. W instalacji Dominiki Uczkiewicz zatytułowanej Pośpiech, atrybuty luksusu i elegancji przemieszane są z natłokiem medykamentów. Skórzana torebka staje się tu symbolem zamożnej kobiety sukcesu, której pozornie perfekcyjne życie okazuje się być jedynie powierzchownym wizerunkiem, od środka podpieranym przez leki i suplementy. W codziennej walce o spełnienie niekwestionowanych oczekiwań stawianych współczesnym kobietom, by odnosiły sukcesy na wielu polach – rodziny, kariery, urody, domu – leki stają się orężem pokonującym wycieńczenie, depresję i stres. Presja społeczna bądź własna ambicja nie pozwalają przyznać się do przegranej, traktując zdrowie jako konieczną ofiarę. Codzienny pośpiech wyklucza możliwość wypoczynku i regeneracji, a ułuda poczucia kontroli przysłania zmęczenie i bezsilność.
> Małgorzata Miśniakiewicz
fot. Justyna Fedec