WROCLOVE, z serii: Patologie miejskie

Tytuł rzeźby nawiązuje do hasła, jakim promuje się Wrocław – nie tylko jako miasto spotkań, ale i miasto miłości. Rzeźba należy do cyklu Patologie Miejskie, a sam artysta jest daleki od afirmacji zawartej w neologizmie WROCLOVE. Ukryta w obskurnym magazynku na końcu korytarza rzeźba to złośliwa parodia pożądanego przez władze miasta symbolu Wrocławia – krasnoludka, który w ciągu ostatnich lat rozmnożył się w przestrzeni miejskiej. Towarzyszy mu inne namnażające się w nieskończoność istnienie, choć już nie tak mile widziane – szczur. Krasnoludek kopulujący ze szczurem to dość humorystyczna scenka, kolejna w teatrze rozmaitości kreowanym przez Kosałkę. Zagadnienie stanu zapalnego artysta interpretuje zatem w odniesieniu do polityki miasta i jego nieudanych diagnoz.
> Magdalena Zięba
fot. Justyna Fedec